אמר ר' יונה מתניתא במידל מכבר בתחילה. לפי משמעות לישנא דהאי ש"ס דמכבר לישנא דעכשיו הוא בכל מקום כידוע למי שמורגל בש"ס הזה היה נראה כדפרישית בפנים ולפ"ז היה צריך לומר דהרמב"ם לא היה סומך אהאי שינויא דר' יונה דבעי למימר דמתני' ותני דבית רבי לא פליגי כדמשני לה ומשום דשינויא דחיקא היא דמתני' סתמא קתני אחד או שנים ולפיכך פסק בפ"א בהלכה י"ח הקוצץ אילן או שתים לעצים ה"ז מותר לשרשן דמשמע אפי' שתים בבת אחת כסתמא דמתני' דנקרא מידל ויש לפרש איפכא להא דר' יונה דמתני' במידל מכבר בתחלה כלומר שהוא נוטל עכשיו בתחלה לאותן שנים ולא נטל כלום מקודם לכן דכיון דעכשיו הוא נוטל השנים ומניח האחד גלי אדעתיה דלעצים הוא צריך ולא להחליק את הקרקע שהרי מניח הוא להשלישי ומה דתני בית רבי במידל מכבר כלומר שכבר נטל א' מקודם ועכשיו הוא נוטל להשני דבזה יש לומר דמכיון דהוא נוטלן אחד אחד עתיד הוא ליטול גם להשלישי ואין זה מידל ולפי הך פירושא אזלא שפיר פיסקיה דהרמב"ם כהאי דר' יונה וכמשמעות לישנא דסתמא דמתני' דשנים בבת אחת ג"כ מידל הוא נקרא: