1
המקדיש שקלים ובכורים וכו'. התי"ט כתב שלמד טעמו של הרמב"ם שפירש דהמקדיש לבדק הבית קאמר ומדברי עצמו הוא דלמד שכתב בפ"ו מהלכות ערכין בהלכה יז המקדיש שקנו לבדק הבית הרי זה קודש ואם הקדיש בכורים לבדק הבית אינו קודש אבל אם הקדיש הכהן אחר שבאו לידו הרי אלו קודש\. ואם כן טעמיה דר"ש לפי שאין אדם מקדיש דבר שאינו שלו וסיים שם אבל שקלים וכו' ודאי הוא נכון לטעמיה דר"ש לפירוש הרמב"ם אבל אכתי לא ידעינן מי הכריחו להרמב"ם לפרש דלבדק הבית קאי ודלמא בזמן הזה איירי וכפירוש הר"ב אלא דעדיין צריכין אנו למודעי מדברי האי תלמודא דמוכרח הוא דלבדק הבית קאי וכדמוכרח מהא דבעי הכא את אמר קדשו והכא את אמר לא קדשו ומדמשני ליה תמן לכן אין מקדישין לכתחלה וכו' וכמבואר הכל בביאור היטב בפנים ובכל הסוגיא כולה בסייעתא דשמיא:
2
סליק פירקא וכולא מסכתא ברחמי ובסייעתא דשמיא