בר קפרא אמר אב הטומאה דבר תורה וכו'. והלכה כר' יוחנן וכמבואר בכמה מקומות בש"ס במשניות וברייתות וגמרא דראשון ושני מד"ת הן וכדכתב הרמב"ם בפ"י מהלכות אבות הטומאות בהלכה ט' ע"ש והבאתי לזה לעיל במעשר שני שם גם ביארתי שם בענין השקלא והטרייא דהסוגיא ובהא דלא מתרץ הש"ס לר' יוחנן כדמתרץ לבר קפרא לקמן. וכן הבאתי דמה שנמצא כתוב בספרי הרמב"ם בדפוסים חדשים מזמן שנדפסו בוויניצאה עם הכ"מ מלאים שגיאות וטעיות הרבה וכמו שזכרתי מזה בסדר זרעים בכמה וכמה מקומות וגם בענין וולד הטומאה נמצא כתוב בפ"ב מהל' מעשר שני בהל' יב פירות מעשר שני שנטמאו בירושלים וכו' מפני שוולד הטומאה מדבריהם וט"ס הוא דא"כ סותר דברי עצמו הוא ונגד רוב המקומות בש"ס אלא כך הוא כתוב בספרי הרמב"ם מדפוס הישן בוויניציאה שנדפסו בלתי הכ"מ אם נטמאו בולד הטומאה מדבריהם אסור להוציאן וכו' והיא הנוסחא הנכונה דבולד הטומאה שאינו אלא מדבריהם קאמר וכגון שנטמאו בכלים שנטמאו במשקין ושאר ענינים היוצאים מהאי פלוגתא דבר קפרא ור' יוחנן תמצא לעיל בפ"ק דפסחים בשיטתא דר"ח סגן הכהנים מבואר בביאור יפה בס"ד: