עשר שלחנות עשה שלמה וכו'. כגי' דהכא גריס נמי בתוספתא שם ובבבלי שם דף צט גריס איפכא אליבא דר' יוסי בר' יהודה ס"ל לא היו מסדרין אלא על של משה. והרמב"ם תפס לגי' הבבלי לעיקר ולהת"ק שם לא היו מסדרין אלא על של משה וכך היא שנויה כאן להת"ק ולפיכך לא הביא כלל בפ"ג מהל' בית הבחירה משלחנות של שלמה לפי שלא היו משתמשין בהן וכן נמי דרכו שלא להביא מדברים שלא היו אלא לפי שעה כמו שזכרתי מזה בכמה מקומות ובענין הפלוגתא דלקמן היכן היו נתונים פליגי נמי התם ומדייק ג"כ כעין דהכא דלמ"ד צפון ודרום עשרה בעשרים היכא הוו יתבי וכו' ותו מצינו חמשה שלחנות בדרום וכו' ומשני מי סברת חד דרא הוה תרי דרא הוו וכו' עד ושלחן דמשה לא בהדייהו הוה יתיב וכו'. ובמה דכתב הרמב"ם שם בהל' יב השלחן וכו' והיה מונח ארכו לאורך הבית וכו' וזהו כרבי דמזרח ומערב היה מונח וכסתמא דמתני' התם כל הכלים ארכן לארכו של בית חוץ מן הארון כדקתני בברייתא שם ובמנורה כתב ברוחב הבית בין צפון ודרום וזה כר"א בר' שמעון התם ועיין בכ"מ שם. ולדעתי פשוט הוא דטעמו הואיל דחזינן דהש"ס בעלמא תפיס להאי ברייתא דמסייע לר"א בר' שמעון לעיקר אל מול פני המנורה יאירו וכו' כדמייתי לה בפשיטות בפ"ג דמגילה דף כא ע"ב וגריס התם ואמר ר' יוחנן מכאן שהאמצעי משובח א"כ לר' יוחנן נר המערבי הוא נר האמצעי וזהו כר"א בר"ע וכסתמא דברייתא: