שלשה עשר שופרות. של בית רבן גמליאל וכו' שכן מסורת בידן מאבותיהן וכו'. התי"ט כתב כאן ויראה לי דאינך שלא השתחוו היתירה משום דסבירא להו דארון גלה לבבל וכדדייקינן בגמ' דיומא וכו' עכ"ל ולא צריך לזה אלא דאינך לא היה להם מסורת ששם נגנז הארון ולא ידעו כנגד איזה מקום להשתחוות. ומה שכתב כדדייקינן וכו' ההיא מתני' דקתני משניטל ולא קתני משנגנז הוא דס"ל הכי אבל לא קאי המסקנא הכי אלא כדעולא אליבא דר"ש בן יוחאי וכן הכא בהסוגיא דאיכא למאן דאמר הארון עלה עמהן לבבל וכו' ולא קאי הכי אלא כדלקמן לר"ש בן לקיש וכו' וכדאמרינן התם בדף נה דאף דילפותא מדכתיב עד היום הזה איתותב התם מ"מ ילפינן מקראי דיאשיהו גנזו וכדלקמן בהסוגיא מי גנזו יאשיהו גנזו וכו' וכהאי ברייתא דמייתי נמי שם ביומא לעיל דף נב ע"ב ודיוקא דמתני' משניטל וכו' אף להאי מ"ד ל"ק דכמו דמפרש שם להמתני' מאי הגיע לארון מקום הארון כן נמי מפרשינן להאי מתני' משניטל הארון משניטל ממקומו ונגנז. וכן כתב הרמב"ם בריש פ"ד מהל' בית הבחירה ויאשיהו המלך צוה וגנזו וכו' ע"ש: