רבי אליעזר אומר כדי שיקרום התחתון שלה. הרמב"ם בפי' המשנה פסק דלא כר"א ובחבורו חזר בו ופסק בפ"ג מה"ש בהל' י"ח כר"א וכדמסיק התם אליביה דבעי להו תחתון היאך דגבי תנור או דילמא תחתון היאך דגבי האור ת"ש ר"א אומר כדי שיקרמו פניה המדובקים בתנור. וטעמו דפסק הרמב"ם כן מדשקיל וטרי הש"ס אליביה. ומייתי הברייתא אליביה א"כ הלכתא כוותיה זהו עיקר הטעם ומה שתמצא טעמים אחרים בזה אינם לפי האמת. והתוס' בענין פי' הבעיא וכוונת הפלוגתא כתבו שם ולפ"ה וכו' ומיהו בירושלמי משמע דלהקל בא וכו'. וכך הוא האמת דלהקל בא ופלוגתייהו הכי הוא דמיתפרשא דלהת"ק דקאמר כדי שיקרמו פניה היינו כל פניה דווקא ועל זה פליג ר"א וקאמר כדי שיקרום התחתון בלבד. ואיבעיא להו באיזה צד הוא דקאמר ובא להקל מדברי הת"ק אם דגבי התנור או היאך דגבי האור ופשיט ליה תחתון המדובקים בתנור והיינו נמי מה שפירש"י דחומרא היא וכו'. ור"ל נגד האי גיסא דבעי למימר היאך דגבי האור אבל דברי ר"א לעולם הוא להקל נגד הת"ק או להאי גיסא או להאי גיסא וזה פשוט הוא כדמשמע מהכא בהדיא דקאמר בהסוגיא ומודה ר"א בלחם הפנים וכו':