פשט העני את ידו לפנים. כתב הר"ב ובתוכה קופה או הסל וכו'. האי מילתא ליתא כלל לפי המסקנא בגמרא דהא אתקיף עלה ר' אבהו מי קתני טרסקל שבידו והא ידו קתני. והתי"ט העיר בכאן בענין מ"ש במצוה הבאה בעבירה ולא העיר כלום בענין הקופה והסל וכן במ"ש הרב או שנטל מתוכה והוציא החפץ והניח בר"ה לזה ראה בדברי רש"י ז"ל במתני' כן ועל רש"י לק"מ שכן דרכו ברוב המקומות לפרש במתני' שלא לפי המסקנא אבל הרב שתופס פירושו לפי המסקנא וכמ"ש בעצמו ואע"ג דבעינן וכו' אמרינן בש"ס דידו של אדם חשובה כד' על ד' א"כ לא היה לו לכתוב והניח בר"ה אלא כדפרישית בפנים וכ"כ הרמב"ם בהדיא בפי"ג מהל' שבת בהלכה ב' ידו של אדם חשובה לו וכו' ואע"פ שלא הניח החפץ במקום שהוא עומד בו הואיל והוא בידו הרי הוא כמונח בארץ. ובענין מה שהביא הה"מ שם בשם הרשב"א ז"ל שלמד מהירושלמי שאין חיוב בב"ה אלא בשידו של עני תוך עשרה לר"ה. עיין לקמן ד"ה והוא שתהא ידו של עני בתוך עשרה לקרקע מה שיתבאר בענין זה ובהיוצא ממני בס"ד: