מנלן ושפטו את העם בכל עת. התוס' ביבמות דף ק"ד ע"א ד"ה מר סבר הקשו על גי' זו וכתבו דומה שהוא טעות ועוד דלא פריך שפיר אגומרין בלילה ואית קרא לשעבר אלא גרסינן איפכא מנין שטעו ודנו בלילה שדינן דין שנא' ושפטו את העם בכל עת ואית קרא לשעבר אלא מנין שגומרין בלילה וכו' וגמרא שלנו מוקי נמי האי קרא לגומרין בלילה והרבה דברים יש בירושלמי שצריך להפכם. וכן כתב הרא"ש ז"ל שם דיש להפך ולסרם הגי' אבל הרמב"ן ז"ל בפ' יש נוחלין דף קי"ג ע"ב מקיים הגי' אלא שכתב וגמרא דילן מוכח לי שאף בדיעבד אין דינם דין דאמרינן בסנהדרין אין מקדשין החדש אלא ביום ואם קדשו בלילה אינו מקודש וגמר לה ממשפט וכן מההיא דיבמות מר סבר חליצה כתחילת דין דמיא אלמא תחילת דין בלילה אפילו דיעבד אינו דין ע"כ והביאו הרא"ש בפ' י"נ והב"י בח"מ בסי' ה' העתיקו. ובענין חליצה גופיה אשכחן דקאמר בהאי תלמודא טעמא אחרינא בפ' מצות חליצה הלכה ב' מ"ט דר"א לעיני הזקינים א"כ נראה דהגי' קיימת כדעת הרמב"ן ז"ל אלא דגמרא דילן פליגא: