כאן בגופו כאן בשאינו גופו. ואיפרך מילתא דר' מנא כדפרישית בפנים והכי משני לה בבבלי כתובות (דף ס"ח ע"א) על רומיא דמתני' אין מחייבין אותו למכור וכו' עם הברייתא היה משתמש בכלי זהב וכו' אמר רבא ברי' דרבה במחרישה דכספא ורב פפא משני התם כאן קודם שיבוא לידי גיבוי כאן לאחר שיבא לידי גיבוי ופסק הרמב"ם ז"ל שם בהל' י"ד כדברי שניהם דלא פליגי לדינא והיינו כפיר"ת בתוס' שם וכדפרישית במתני' וכך הם דברי הרמב"ם ומה שדקדקו התוס' על פי' ר"ת וק"ק דמתני' דאין מחייבין אותו למכור גבי לקט שכחה ופאה ומשמע דברייתא נמי דמחייבין אותו למכור גבי לקט שכחה ופאה מיתניא ולדעת הרמב"ם ור"ת י"ל דמסידור דברי התוספתא נראה דלענין הנוטל מן הצדקה מיירי התם דנשנית אחר דיני דקופה ותמחוי אחר כל דיני דצדקה מעשה בהלל הזקן שנתן לעני בן טובים וכו' כדמייתי הכא וכן התם לעיל ושוב נשנית הברייתא היה משתמש בכלי זהב מוכרן וכו' משמע דלאחר שבא לידי גיבוי מקופה של צדקה או מן העם מיירי: