1
תני לקט קצירך לא כל הקוצר בידו וכו'. פירשתי בפנים על דרך דינא דמתני' והרמב"ם ז"ל כתב בפ"ד ממ"ע הלכה ב' היה קוצר ביד בלא מגל הנופל מתוך ידו אינו לקט וכו'. נראה דפירש ברייתא זו כפשטה דלמעוטי הקוצר בידו קתני אלא דלפ"ז היה לו לבאר גם בדין דפרט כן כדקאמר הכא ודכוותיה פרט וכו' והוא ז"ל גבי דין פרט מהלכה ט"ו ואילך לא ביאר זה שם ואפשר שסמך עצמו על מ"ש בדין הלקט וה"ה לפרט בכרם שהוא במקום לקט בתבואה. ומה שציין הכ"מ שם בפ' ראשית הגז והוא כדעת ר' יוסי שם דמחלק בין דבר שדרכו ליתלש וכו' ועיין לעיל בפ"ק בהלכה ד' ד"ה קוטף מנין וכו' ובפ"ג הלכה כ' ד"ה היו לו חמש גפנים וכו' מה שנתבאר שם בס"ד: