1
שייר מטלטלין לא עשה כלום. האי לא עשה כלום לא דמי להאי לא עשה כלום דר' ירמיה בהלכה דלעיל דהכא ע"כ דהוי שיור קאמר ולא עשה כלים לשחרר העבד הוא דהא מסיים לטעמא אני אומר גופו שייר וכ"כ התוס' פ' מי שמת (דף קמט ע"ב) ד"ה שייר קרקע וכו' לפרש הא דהכא כן וזה מוכרח וטעמיה דת"ק דקאמר בשייר כל שהוא לא יצא ב"ח מסיק התם משום דלאו כרות גיטא הוא וכן מסיק בפ"ק דגיטין (דף ט ע"א) ולא משום דקסבר לא פלגינן דיבורא דהא מסקי' בפ' יש נוחלין (דף קלד ע"ב) דבתרי גופי לכ"ע פלגינן דיבורא ועבד ונכסי כתרי גופי הוו וכ"כ הר"ן ז"ל וזכרתי מזה ריש גיטין אלא דטעמא דאין זה כורת גט הואיל ואיכא שיורא וכ"כ הרמב"ם ז"ל בריש פ"ז מהל' עבדים להאי טעמא וסיים שם ומתוך שאינו גט אין העבד משוחרר ולא קנה מן הנכסים כלום:
2
סליק פירקא בסייעתא דשמיא