1
מתניתא בשקצרוה לעצמן. וכן פסק הרמב"ם ז"ל בפ"ב ממ"ע הלכה ד' וכן להאי דתוספתא שם בהלכה י' אין שוכרין פועלים עכו"ם לקצור מפנו שאין בקיאין בלקט ופאה ואם שכר וקצרו את כולה ה"ז חייבת בפאה וכן בהמסקנא דר' הושעיא בההיא דקצרו לסטים החצי שנשאר כדסתם וכתב שם בהל"ה ה"ז פטורה שהחיוב הוא בחצי שקצרו הלסטים ומשמע כל היכא דקצרו אפי' שלא לאבדה ובהא דקאמר ואין קרקע נגזל עיין לקמן בפ"ז דכלאים ד"ה ויש קרקע נגזלת מה שיתבאר שם בס"ד: