בנות כותים\. דם נדה זהום וכו'. בתוספתא היה ר"מ אומר דמים משונים זה מזה דם הבתולים דיהא וכו' וכן מייתי לה בבבלי פ' תינוקת דף ס"ה ע"ב ומסיים שם א"ר יצחק בר' יוסי א"ר יוחנן זו דברי ר"מ אבל חכמים אומרים כל מראה דמים אחת הן ומשמע דרבי יוחנן לא קאמר דחכמים פליגי אלא בשינוי המראה דקאמר ר"מ אבל מודים הן דדם הבתולים אינו בא מן המקור אלא מן הצד והשתא האי סוגיא דפ"ק דף י"א ע"ב דקאמר נשתנו מראה דמים שלה וכו' אליבא דר"מ אתיא וזו דעת רש"י ז"ל הביאו התוס' שם וזו היא ג"כ דעת הרמב"ם ז"ל שלא הביא כלל מדין נשתנו מראה הדמים גבי בתולה ולא כתב אלא רישא דברייתא דמייתי לה בפ"ק כמבואר בדבריו בפ"ה מא"ב הל' כ"ד וכן לעיל מדבריו בהל' י"ח דמשמע דחכמים נמי מודים בהא כדכתב שם דם בתולים טהור:
בריך אלהא דסייען לנא לפרש ולבאר במאי דלקדמנא ותכל כל עבודת הקדש מחיבור הזה יום חמישי כ"ח אדר לסדר ולפרט אדם כי יקריב מכם קרבן פה ליוורנו יע"א: