אילו נדרים מותרין. רב כדעתיה כו'. משמע מהכא לרב אפילו בשארי דברים שהתפיס בדבר האסור צריך שאלה ופליג אמתני' דמשמע דרישא לא בעי שאלה כדאמר בבבלי בפשיטות מי איכא לאסוקי אדעתא הא דקתני כבשר חזיר כו' דבעי שאלה דמדקתני סיפא האומר לאשתו כו' פותחין לו פתח מכלל דרישא לא בעי שאלה והרמב"ם ז"ל בפ"ב מנדרים הלכה י"ג כתב וכן האומר לאשתו הרי את עלי כאימא או האומר פירות אלו עלי כבשר חזיר אם היה האומר ת"ח אין צריך שאלה ואם היה ע"ה צריך שאלה ותמה עליו הכ"מ דהא בגמ' אמרו דליכא לאסוקי אדעתא הכי והניח בצ"ע ופשוט הוא דהרמב"ם פסק כהאי דהכא וכרב דפליג והילכתא כוותיה באיסורי ומה שאמרו שם בגמ' לא איתמר אלא אפירושא דמתני' אלא מאי דמחלק בין ת"ח לע"ה והכא לא משמע כן דהרי רב מקרא יליף ואפשר דאסמכתא בעלמא הוא ולא החמיר אלא בע"ה כדמחלק בבבלי בסיפא אבל דעת הר"ן וכן הרא"ש ז"ל בפסקיו דברישא לא בעי שאלה כלל: