1
השלים נזירותו הראשונה ובא להישען על השניה. ובתוספתא זוף פרק ב' איתא מי שנזר שתי נזירות מנה ראשונה ולא הביא קרבנותיו ואחר כך נשאל על הראשונה לחכם והתיר לו יצאת שניה בראשונה וכן הוא בבבלי נדרים דף י"ז ובכ"ג דשבועות. ואין צריך לשבש הגי' בכאן אלא דרישא דסוגיא מתפרשת על הקרבן ומילתיה דרבי אלעזר דלקמן אזלא כפי התוספתא וכן מוכח מדפריך ניחא שניה ראשונה כו' אלא דרבי אלעזר פליג בהא דקאמר קרבן אחד דכשיטת רבי שמעון היא כפי משמעות הסוגיא כדפרישית. ולמסקנא אפי' הביא כל קרבנותיו ונשאל על הראשונה עלתה לו ראשונה לשניה וכדמסיק רבי יוסי ברבי בון ואזלא כמסקנת הבבלי שם וכן פסק הרמב"ם ז"ל בפ"ג מנזירות הלכה י' שכתב שם ואפילו הביא כפרתו וזה נלמד מסוגיא דהכא כמבואר: