1
ובין שניתן לו במתנה. כדפרישית שנתנו לו כשהוא בוסר וכ"כ הרמב"ם בפ"ט מהל' מע"ש ונטע רבעי בהלכה ב' נטע רבעי אינו נקנה במתנה אא"כ נתנו בוסר והתוי"ט האריך בזה ופשוט הוא דאפי' בוסר לאו פרי הוא לענין רבעי כמו לענין מעשרות כדקאמר בהאי תלמודא בהדיא לקמן בפ"ק דערלה בהלכה ו' פרי אתה פודה ואין אתה פודה לא בוסר ולא פגין כלומר שא"צ פדיון והא הדמוקי בקידושין בשנתנו לו סמדר משום דאיכא למ"ד הבוסר אסור הוא ברבעי כמו לענין ערלה מש"ה מוקי לה בסמדר ודלא כר' יוסי כלומר וכהת"ק דמתני' דערלה דפליג בהדיא בסמדר דלא הוי פרי אפי' בערלה ומשום דלא שמעינן מיניה בהדיא דמתיר אף בבוסר ברבעי ועיין לקמן פ"ק דערלה בהלכה ד' ד"ה תני פרי אתה פודה וכו':