1
אית תניי תני משתשריש. כ"פ הרמב"ם שם בהל' י"ג ומשום דקאמר מ"ד משתשריש מסייעא לר' יוחנן כדפרישית בפנים דגי' הדפוס טעות דמוכח הוא וכמו שפסק ג"כ בהא דלעיל בפ"ה כר' יוחנן כמו שבארתי לזה במקומו וע"ש ד"ה ר"י אמר הכל אסור. כיני מתני' אינן מתקדשות. כדפרישית דכלומר אבל אסור הוא לכתחילה וכ"כ הרמב"ם שם בזה אע"פ שזה אסור אינן מתקדשות והר"ש פי' כלומר כיון דגמרו כל צרכן דשוב לא יוסיפו מאתים אבל מקדשין אחרים כגון סיכך ע"ג תבואה דחד נגמר כל צרכו וחד לא נגמר שהנגמר אוסר אותו שלא נגמר וכו' והאריך לפלפל שם אכל פשטות השמועה לא משמע כדבריו אלא כדעת הרמב"ם וכמבואר: