1
ימתין לה עד שהתליע ויופך. מלשנא דמתני' משמע דתרווייהו בעינן וכמ"ש הרמב"ם בפ"ב מכלאים בהלי"ג ומ"ש הראב"ד לא נשנית כך בתוספתא וכו' נמצא לזה הלשון מה ששנו במשנה ויופך או יופך קאמר ובחדא סגי ליה ולפירושו היה קשה מפני מה לא הקדים התנא דבר שבידו לעשות וכך הו"ל לשיות יופך וימתין לה עד שתתליע ועוד דהתירא דיופך מיד הוא לפי דבריו וא"כ היה לו להקדים את הקודם בזמן ואח"כ לשנות המאוחר אלא ודא דתנא דמתני' פליג אתנא דתוספתא ואחר שתתליע צריך הוא שיופך ופסק כתנא דמתני':