תני עכו"ם שהרכיב אגוז ע"ג אפרסק אע"פ שאין ישראל רשאי לעשותכן וכו'. כלומר שאין ישראל רשאי לומר לעכו"ם הרכיב לי אילנות ואעפ"כ אם עשה מותר ליטול ממנו יחור ולנטוע במקום אתר וכתוספתא זו פסק הרמב"ם ז"ל בפ"א מהלכות כלאים הל"ו ואסור לישראל להניח לעכו"ם שירכיב לו אילנות כלאים וכו' ומותר ליטע יחור מן האילן שהורכב כלאים ולזרוע מזרע הירק שנזרע כלאים ומשמע שאפי' הישראל בעצמו שעבר והרכיב או זרע כלאים מותר הייחור והזרע כדכתב שם אע"פ שהוא לוקה הרי אלו מותרין באכילה וכו' והא דקתני בתוספתא עכו"ם שהרכיב לרבותא דרישא דקתני דאע"פ שאין העכו"ם מוזהר על הרכבת כלאים וזריעתן וכרבון דר"א בסנהדרין (דף נו) דאין כלאים בכלל ז' מצות אלא דאסורין בהרבעה ובהרכבת האילן כדכתב הרמב"ם בפ"י מהל' מלכים הל"ו מפי הקבלה שב"נ אסורין בהרבעת בהמה ובהרכבת האילן ואין נהרגין עליהן ולפ"ז נוכל לומר דהא קמ"ל הברייתא חדא דאין הישראל רשאי להניחו לעשות כן בשלו ועוד דהא מיהת באיסורא קאי עליה בהרכבת האילן: