כשירה לכהונה. פי' רש"י ז"ל בפ' הבא על יבמתו דף ס' לא מחזיקינן לה כזונה ולפ"ז לרבנן דפסלי משום דכזונה היא אע"פ שאינה ראויה לביאה וכן דעת הרמב"ם ז"ל בפרק י"ח מהל' א"ב הל' ג' שכתב הגיורת והמשוחררת אפילו נתגיירה ונשתחררה פחותה מבת ג' ויום אחד הואיל ואינה בת ישראל ה"ז זונה ואסורה לכהן והקשו עליו הראב"ד והשב"א ז"ל דלפ"ד איסורא דרבנן הויא דמחשבינן לה כזונה והא משמע מהסוגיא דממשמעות הכתוב נפקא לן בתולות מזרע בית ישראל ואע"ג דדברי קבלה הוא מכל מקום דאורייתא כדאמרי' בעלמא דאורייתא ואתא יחזקאל ופירש עכ"ד וכבר כתבתי בפרק הערל הלכה ב' דסוגיא דהכא מסייע להו כדדריש לקמן בתולה מעמיו יקח אשה ולא גיורת ואסורה בעשה לכהן אבל דעת הרמב"ם דכל גיורת לכהן לא הויא אלא מדברי קבלה וכפי סוגית הבבלי דדריש מעמיו להביא בתולה הבאה מב' עממין ועיין עוד שם בד"ה כמה דאמר תמן מ"ש מזה בס"ד: