מציאת האשה. מעשה ידים שהן כמציאה. א"א לפרש על מעשה ידים ממש דמאי שייכות אית להו למציאה אלא על מותר קאי כדפרישית וכגוונא דאמר בבבלי ריש פירקין מציאה כהעדפה דמיא. וה"ט דמוקי לה במחלוקת וכר"מ ולא כר"י הסנדלר כדפרישית דאי לר' יוחנן הסנדלר דאמר מעשה ידיה תחת מזונות והמותר תחת מעה כסף מתני' במאי מוקי לה אי במעלה לה מזונות לבד א"כ מציאתה שהוא כמותר אמאי לבעלה הוי ואי במעלה לה הכל הא מציאתה ומעשה ידיה קאמר דמשמע במקום שמעשה ידיה לבעלה מציאתה נמי לבעלה והרי מעשה ידיה שלו אפילו אין מעלה לה מעה כסף ומציאתה דדמיא למותר לא הוי שלו וכן נמי לא נוכל לפרש אליבא דר"י הסנדלר מותר מעשה ידיה קאמר שהן כמציאה ובמעלה לה מעה כסף בלבד מיתוקמ' דהא אין רגילות שיעלה לה מעה כסף ולא יעלה לה מזונות כדפרישית בפרקין דלעיל שם ד"ה בשאינו וע"ש. והילכך ע"כ לא מיתוקמא מתניתין להאי מ"ד אלא כר"מ: