1
לא אמר אלא בנה אבל תאומים לא. וגירסת הרי"ף ז"ל לא אמרו אלא אחד אבל תאומים לא והיינו הך כפי הגירסא שלפנינו וכדפרישית והוא מפי' הר"ן ז"ל ואינה חייבת להניק לא תאומים ולא בן חבירתה וכן פסק הרמב"ם ז"ל בפ' כ"א מהל' אישות הל' י"ב. אבל הרא"ש ז"ל כתב על דברי הרי"ף וז"ל ואין הגירסא כך כמו שהביאה רב אלפס אלא ה"ג א"ר חגי לא אמרו אלא בנה אבל תאומים לא ולמה אמרו בנה שלא תניק בן חברתה וה"פ הא תאומים לא בתמיה והלא יכולה להניק שניהם למה לא תניקם אלא ודאי חייבת להניק שניהם וא"כ למה אמרו בנה למעוטי בן חבירתה ואפי' הוא בן בעל עכ"ל ורוב המפרשים הסכימו לדברי הרי"ף והרמב"ם ז"ל וכן הב"י והב"ח באה"ע סי' פ':