1
אנוסים היינו. בבבלי מפרש דוקא שאמרו אנוסים מחמת נפשות היינו שאמר זה להרגנו אבל אם אמרו אנוסין מחמת ממון היינו אינן נאמנין דאין אדם משים עצמו רשע וכן בפסולי עדות דוקא מחמת קורבה אבל פסולי עבירה אינן נאמנין כדפי' רש"י ז"ל בגמרא ולכאורה איכא למידק על מה דפירש הוא ז"ל במתני' פסולי עדות היינו קרובים או משחקים בקוביא והא משחקים בקוביא נמי פסולי עבירה נינהו וררא"ה ז"ל תירץ דכיון דפסול' דרבנן הוא דפסולי הו ליתא אלא לפי שאינן עסוקים בישובו של עולם הרי הוא כקטנים היינו ונאמנין אבל קשה דהרי אמנה היה דברינו גם כן מדרבנן הוא דאסור ואין נאמנין ואפשר לחלק דהואיל ומדברי קבלה הוא כדיליף בגמרא אם און בידך וגו' ובבבלי יליף נמי מהכא דאסור לחתום אבל מסתימת הפוסים משמע דבכל פסולי עבירה אינן נאמנין וכן סתם הרמב"ם דבריו פ"ג מהלכות עדות הלכה ז':