1
שום הדיינין שפחתו שתות כו'. כתב הרא"ה ז"ל בחדושיו קשיא לן הותירו שתות אמאי בשלמא פחתו שתות דינא הוא דכיון דטעו בהכי מאי דעבדי מגרמייהו ליבטיל אלא הותירו שתות האיך יכול לחזור בו ולא יהא כח הדיוט חמור מכח הב"ד ואלו האי לוקח מאינש דעלמא זבין לא הוי מצי הדר ביה השתא נמי היכי מצי הדר ביה ואפשר לפרש דבב"ח איירי שהורידוהו בשומתן שכיון שבשומתן הוא יורד הדין נותן כשם שאם פחתו לו בטל כך הותירו בעל עכ"ל:
2
הדרן עלך אלמנה ניזונת