1
לא שוחדא דדייני את אמרת. כן פירש הר"ן ז"ל בפרקין דשינוייא הוא ואתייא מתני' כשמואל דקי"ל כוותיה אבל הרי"ף ז"ל פרק הכותב פירש לההיא דהכא למסקנת הקושיא לא שוחדא דדייני את אמרת ואמאי לא נימא במתני' הכי ומ"מ לדינא לא נפקא לן מידי דהא דאמר שמואל שוחדא דדייני דוקא בשטרי מכר ומתנה אבל בהודאות והלואות מודה לרב דיחלוקו כדכתב שם הרי"ף וכל הקודם בהן זכה וכן הוא מסקנת רוב הפוסקים ועיין לקמן הלכה ה' מ"ש מזה: