1
צריך שיאמר הרי את בן חורין הרי את של עצמך. והרמב"ם ז"ל בפ"ה מהל' עבדים הל' ג' כתב הרי את בן חורין או הרי את של עצמך ולא כתב הכ"מ טעמו ופשוט הוא מדבעי בבבלי דף פ"ה כהאי דרבי מנא דהכא אמר לאשה הרי את לעצמך מהו ופשיט לה מעבד ומה עבדא דקני ליה גופיה כי אמר ליה הרי את לעצמך קני גופיה אשה דלא קני ליה גופא לכ"ש ושמעינן מינה דאין צריך שיאמר לשתי הלשונות והאי תלמודא לשיטתיה אזיל דס"ל שצריך שיאמר לשניהם והילכך לא פשיט לה לבעי' דרבי מנא. והתי"ט כתב כאן בהא דרבי אחא דקאי נמי אגט שיחרור ופי' פירוש דחוק מאוד וזהו לפי שראה בספרי הדפוס מצוין על מתניתין גופו של גט כו' אבל אין לנו רמז לציון זה ופשוט הוא דדברי רבי אתא ארישא דמתניתין מתפרשין כדפרישית בפנים והאמת יורה דרכו: