1
ומאן דאמר לעכו"ם יישר מה שואלין בשלומן של ישראל שלום עליכם. גי' זו הנכונה וכפי אשר כתובה בשביעית ובע"ז כך הגהתי בעמוד. ולפ"ז מ"ד מחזיקין הוא איישר ס"ל דשואלין בשלומן מילתא אחריתא היא ומותר לומר לעכו"ם שלום עליכם וכפי הש"ס הבבלי דלא אסר אלא כפילת שלום לעכו"ם. אבל התוס' סוף פרקין ד"ה אשרתא גי' אחרת היתה להם כמו שהוא בספרי הדפוס וניכר החסרון מתוכו ולפיכך פירשו שם דהאי תלמודא פליג אבבלי ולכ"ע אסור לומר שלום עליכם לעכו"ם ע"ש:
2
הדרן עלך פרק הניזקין