כל גט. כולהם אינן פסולין חוץ מן האחרון שהוא פסול. ובבבלי ריש פירקין גריס הכי אליבא דזעירי כולן אינן פוסלין חץ מן האחרון ופסקו הרי"ף והרמב"ן ז"ל כוותיה כדמפרש הרי"ף טעמא דמדחזינן לכולהו אמוראי דס"ל דאחרון פוסל וליכא מאן דפליג אלא ר' יוחנן דהתם דס"ל אף האחרון אינו פוסל הוי ליה יחיד וקי"ל יחיד ורבים כו'. אבל קשה דהא לפי סוגיא דהכא משמע לר' יוחנן דס"ל כתבו תורף בטופס כשר ס"ל נמי דכולן פוסלין והשתא לפי גירסת הבבלי דמפיך לה בההיא דר"ל לדר' יוחנן דס"ל כתבו תורף בטופס פסול כאשר ציינתי בפרק דלעיל דקי"ל כוותי' וא"כ אמאי פסקו בהא כזעירי וצ"ל לפי סוגית הבבלי דלא מדמי לה לההיא דתורף ואפי' למאי דקי"ל כרבי יוחנן דהתם בתורף אפי' הכי פוסל האחרון לכהונה דהכא לאו משום שלא לשמה נגעו בה אלא הא דפסול לגרש בו משום דבדאורייתא אין ברירה והילכך לחומרא אמרינן יש ברירה ומטעם זה כתב הר"ן ז"ל דלא לכהונה בלחוד הוא דפסול אלא אפי' ספק מגורשת הויא ואם בא אחר וקידשה חוששין לקידושיו כדכתב הרמב"ם בפ"ג מהל' גירושין הלכה ד' דאם גירש בגט האחרון הרי זה ספק גירושין: