מתניתא דלא כר' יוסי וכו'. יש לפרש דה"ק מדקתני כמתני' סתמא דתבן לא בטיל משמע דהאי תבן אע"פ שנראה שהוא לבטלו ואין עתיד לפנותו אפ"ה לא בטיל עד שיבטלנו בפירוש וא"כ מתני' דלא כר' יוסי דתוספתא דקאמר תבן ואין עתיד לפנותו בטל שהוא כעפר סתם וקאמר ר' יוסי בר' בון מתני' ד"ה ומאי דקאמר רבי יוסי וכו' וזהו כדפרישית בפנים וכך נראה מסוגיא דהכא ובנזיר פ"ט פירשתי דה"ק ר' יוסי בר' בון דמה דקאמר ר' יוסי דסתם תבן לא בטיל עד שיבטלנו בפירוש בתבן שבללו בעפר וא"כ ראוי לטיט הוא ומסתמא לא בטיל עד שיבטלנו בפירוש וזהו לפי גי' התוס' דפ"ק דסוכה דף ד' ולפי הפי' דר' יוסי דתוספתא ס"ל דסתם תבן לא בטיל וע"ש. ובבבלי פרקין דף ע"ט מסיק רב אשי דלא דמי כלל להאי דהתם דבית לאו למיטיימי קאי אבל חריץ למיטיימיה קאי והאי אפי' רוק דקאמר הכא כדפרישית בפנים. ובנזיר כתבתי דיש לפרש נמי איפכא ואדלעיל קאי דמסיק חיפהו במחצליות לא בטיל ועלה קאמר ואפי' רקיק בחלון אינו ממעט. וזהו כשמואל בבבלי פ' לא יחפור דף י"ט וכדמוקי התם וע"ש: