1
אין תורת חצר לעכו"ם וכו'. ר' לא בשם ר' אלעזר יש תורת חצר לעכו"ם וכו'. כדפרישית וזהו כר"א דהתם בדף הנזכר ע"ב דקאמר נכרי הרי הוא כרבים וכדפרש"י ז"ל דאליבא דשמואל אמרה ר"א להאי מילתא דאי לרב אדא מאי איריא נכרי אפי' ישראל נמי אסור כי הוו שנים בחיצונה וכו' וא"כ מיהת לכ"ע כשהנכרי בפנימית אפי' יחידי ושני ישראלים בחיצונה אסור וכך הם מובנים דברי הרמב"ם בדין זה בפ"ד מהלכות עירובין בהלכה כ"ב היה א' דר בחצר זו וא' דר בחצר זו א"צ לערב וכו' ואם היה נכרי בפנימית וכו' וכלומר ושני ישראלים בחיצונה שהרי מסיים עד שישכרו מקומו והיינו השנים של החיצונה וזה פשוט:
2
כותל שהקיפוהו סולמות וכו'. יתבאר בפ' דלקמן בהלכה ב' בסייעתא דשמיא:
3
הדרן עלך פרק הדר עם הנכרי