הדר עם הנכרי. אילו ישראל ובהמה שהיו דרים בחצר שמא אין הבהמה אוסרת וכו'. כמבואר בפנים במאי דשקלי וטרי ואתייא האי סוגיא כת"ק דברייתא הובאה בבבלי לקמן בפרקין דף ע"ב מי שיש לו בחצר חבירו בית התבן ובית הבקר ה"ז אוסר עליו והיינו נמי דקאמר הכא דהת"ק דמתני' הוא הת"ק דברייתא התם ואלו ישראל ובהמה שהיו דרים בחצר שנתן בעל החצר רשות לחבירו לעשות בית הבקר בחצירו שמא אין הבהמה אוסרת וכשם שהבהמה אוסרת וכו' והשיב ר"א בן יעקב אלו וכו' מה וכי הבהמה עצמם אוסרת היא ואפילו לדידך אין האיסור אלא מכח הישראל בעל הבהמה וכשם שאין הבהמה עצמה אוסרת וכו'. ולענין פסק הלכה פסקו הרי"ף והרמב"ם ז"ל כר' יהודה דברייתא אינו אוסר אלא מקום דירה בלבד ועד שיהא לו עמו בחצר מקום דירה שהוא סומך עליו לאכול בו פתו דהלכתא כרב דאמר מקום פתו גורם וממילא הלכתא כר' יהודה. ובפירושא דפלוגתא דמתני' מפורש בבבלי ריש פרקין דפליגי בטעמא אחרינא וכדפרישית במתני':