1
אבל בעירובי תחומין תני שנתן עירובו בירושלים וכו'. הא לא אתיא אלא לר"ע דלקמן בפ' הדר דס"ל הנותן עירובו בעיר מודדין לו ממקום עירובו אלפים אבל למאי דקי"ל הנותן עירובו בעיר לא עשה ולא כלום דבלאו הכי יש לו אלפים מעידו לא משכחת לה עירובי תחומין במעשר שני כלל ומיהת למדנו מכאן דשאר עירוב כגון של חצירות אם הוא פת או שארי דברים אם הוא של שיתוף מבואות מערבין במעשר שני בירושלים מכיון שהוא ראוי לאכילה שם. ומכאן למד הרמב"ם לומר כן כמ"ש בפ"א מהלכות עירובין בהלכה ט"ו ומערבין במעשר שני בירושלים: