1
מוטב לעבור על מצות ל"ת שלא באת לידו וכו'. מלישנא דמוטב לעבור דקאמר משמע דהן נמי דברי ר' יהודה לר' יוחנן בן ברוקה כדפרישית בפנים. ואם נפרש דתשובת ר' יוחנן בן ברוקה הוא היה צ"ל דלעבור דקאמר על אפושי טומאה היא ומאי שלא באת לידו דקאמר. וכן בהא דלקמן ובבבלי דף ק' דמייתי להאי דר"א ור' יהושע בפ"ח דזבחים וקאמר התם לר"א קום עשה עדיף ולר' יהושע שב ואל תעשה עדיף בזה היינו יכולין לפרש ג"כ הא דקאמר מוטב לעבור וכו' דתשובת ר"א לר' יהושע היא וכלומר דנוח יותר לקיים קום עשה שהוא לפניו ולעבור על בל תוסיף שאין זה נקרא לפניו דשמא הוא נותן מזה שהוא במתן ארבע ומ"מ לא דמיא לאינך: