1
הדא אמרה שלשה כר' יוסי. ובבבלי לא קמבעיא ליה אליבא דר"א אלא אם לחיין וקורה קאמר או לחיין בלא קורה ובעי למיפשט מהאי מעשה מדקאמר ליה וכי לסותמו אני צריך ש"מ דבעי לחיים וקורה ודחי לה דה"ק וכי לסותמו בלחיים אני צריך ומשמע דאלו בשיעור רחבו לא פליג ר"א את"ק והכי משמע נמי מהא דאמר התם לקמן בדף י"ד דמפרש לחיים דקתני במתני' דלקמן ה"ק אותן לחיים שנחלקו ר"א וחכמים גובהן עשרה ורחבן ועוביין כל שהוא א"כ ר"א כת"ק ס"ל בשיעור רחבן והכא קאמר בפשיטות דאין תימר כל שהוא כרבנן וכי כל שהוא סותם ואפשר לומר דהיא גופה מהדחיה דמדחי לה התם דלא תפשוט דר"א לחיים וקורה קאמר דדלהא לחיים בלא קורה ולסותמו בלחיים א"ל וכר' יוסי ס"ל דרחבן ג' וכי בעית למיפשט דא"כ ר"א כר' יוסי בהא אמינא לך דלחיים וקורה ס"ל וזיל הכא קא מדחי ליה וזיל הכא קא מדחי ליה: