1
שתי נשים. שתי דעות עשו אותן כשתי נשים וכ"כ הרמב"ם בריש פ"ז מהל' בכורים שתי עיסות וכו' ואין באחת מהן כשיעור וכו' היו שניהן של איש אחד וכו' דנשים דקתני במתני' לאו דוקא אלא משום דמסתמא נשים מקפידות הן ביותר ובהאי בעיא דשמואל בר אבא דלא אפשיטא וא"כ נקטינן לחומרא וזה נכלל בכוונת דברי הרמב"ם שכתב שם אם היו של שנים אפי' הן ממין אחד פטורין מן החלה שסתם שנים מקפידין ואם ידוע שאינן מקפידין על עירוב העיסות הרי אלו מצטרפות הרי דנקט על עירוב העיסות ומשמע אפי' אם עכשיו בעירוב העיסות אינן מקפידין הן מצטרפות ואע"פ שאינו ידוע אם בתחלת עשייתן נתרצו לכך וזה פי' וכן האי דנקי וקיבר שלא ביאר זה הרמב"ם בהדיא אבל ג"כ זה נכלל בדבריו שכתב ואם היה מקפיד וכו' דסתם נקי וקיבר מקפידין עליהן שלא תתערב העיסה משניהן: