1
כל האיסורין שריבה עליהן שוגג מותר מזיד אסור. בפ"ב דכלאים בהלכה א' בארתי במה דמסיק שם דדוקא באיסורי תורה אבל באיסור דרבנן מבטלין לכתחלה וכדמסיק נמי בבבלי ביצה דף ד' ובמה שמחלקין התוס' שם בין דבר שיש לו עיקר מן התורה או לא ודעת הרא"ש ז"ל שם לחלק בין מיקלי קלי איסורא או איתא בעיניה אין כן דעת הרמב"ם ז"ל אלא סתם וכתב בפ' ט"ו מהלכות מ"א בהלכה כ"ו באיסור של דבריהם מבטלין איסור לכתחלה וראיה לדבריו דלא מחלקינן כלום מהא דאמר בהאי תלמודא בכלאים שם דבמידי דרבנן מוסיף על הסאה וכו' והרי כלאים יש לעיקרו איסור מן התורה ואיתיה לאיסורא בעיניה וקאמר דאם הוא כלאים דרבנן מבטלין איסורי לכתחלה ועיין שם במה שנתבאר עוד מענין זה ובמקומות המצויינים שם בס"ד:
2
הדרן עלך פרק הכל חייבין