1
זאת אומרת שהפירות הטמאין חייבין בביכורים. היינו להפריש עליהן ממקום אחר מן הטהור דאלו להפריש מהן עצמן לא מוכחא מידי מהמתני' וכ"כ הרמב"ם בפ"ב מבכורים בהלכה י"ט ואם נטמאו הפירות כולן אינו מפריש בכורים בטומאה אלא מפריש מן הטהור על הטמא לכתחילה ואם אין לו פירות אחרות להפריש מהן יראה לי שאינו מפריש בטומאה שאין מפרישין לאבוד ומשום שאין ראוין כלל ואפי' להסקה כמבואר לעיל בהלכה א' ד"ה אוף בבכורים וכו' ע"ש משא"כ בתרומה דמפרישין אף מפירות טמאין דמיהת התרומה ראויה להסקה היא: