והרנא אמר על המטר נשמע לו ועל הטל לא נשמע לו. האי אידך מאן דאמר אתיא במקצת כהאי דאמרי' בבבלי תענית דף ג' דטל לא מיעצר ומשום הכי לא נשמע לו ומיהו התם קאמר דהא דנשבע אליהו גם על הטל ההוא טל דברכה דלא אתי והא דלא אהדר לטל דברכה משום דלא מינכרא מילתא והכא קאמר לא נשמע לו משמע דאליהו נשבע שלא יהא טל כלל וקשה וכי אליהו לא ידע דטל לא מיעצר ואפשר דהכא נמי קאמר דנשבע על טל דברכה אלא דלא נשמע לו ודייק מדלא כתיב אלא ואתנה מטר ולא אהדר כלל מטל ולא ניחא ליה האי שינויא דהתם דמשום דלא מנכרא מילתא לא אהדר לטל דאי איתא דחשש שלא יקנטרו אחאב דהא הוה טל מקודם כדפירש"י ז"ל להאי חששא א"א לתקן דאכתי גם כי לא אהדר לטל היה יכול לקנטרו על שאמר בתחלה אם יהיה טל וגו' והא הוה דטל לא היה נעצר ודברכה לא מינכרא מילתא אבל אי אמרינן דלא נשמע לו על הטל ניחא להא דלא אהדר לטל: