1
על שם והגית בו יומם ולילה שתהא הגיית היום והלילה שוין. למאי דפרישית בפנים מר אמר חדא ומר אמר חדא ולא פליגי. והרשב"א ז"ל כ' בסוף הפרק לפרש דפליגי דר' סימון נמי לפרש טעמא דכל הברכות קאמר וכלו' דבשחר קורא שלש פרשיות וג' ברכות הרי שש ובערב שתי פרשיות וארבע ברכות הרי שש כדי להשוות מדת יום למדת לילה וריב"ל הוא דקאמר משום שבע ביום הללתיך עכ"ל ומזה מביא הוא ז"ל ראיה שלא היו אומרים פ' ויאמר בלילה ולא אמת ואמונה שהרי לא הזכירו יציאת מצרים עד שדרשה בן זומא ואפ"ה היו מברכין שתים לאחריה שהיו אומרים מודים אנחנו לך וכו' כדאיתא לקמן פ"ב דף י"ד ולדבריו ז"ל הגי' דלקמן מדויקת היא מ"מ קורין שתי פרשיות הללו בכל יום וכדפרישית: