איזהו נשך. לקח הימנו חטים וכו' דינא דחטים בהיתר הוא כדפי' רש"י ז"ל והבאתי בפנים. ומה שהקשו התוס' בדף ס"ב ע"ב ד"ה לקח הימנו יכו' היינו לענין פירושא דמתני' בענין הקושיא דמקשה הש"ס וכי אין לו יין וכו' ולפי חילוף הגרסאות דלקמן ומאי לקח וכו' כמבואר שם אבל לענין דינא גם להתוס' מותר כדמסקינן דפוסקין על השער ועיין לקמן בהל' ו' מ"ש בזה:
לא ידור בחצירו חנם וכו'. לא זו אף זו קתני. ועוד נראה דדינא קמ"ל דאפי' בחצר דלא קיימא לאגרא וכדמסיק לה התם דף ס"ד ע"ב אי ממתני' ה"א הני מילי בחצר דקיימא לאגרא וכו' וכלומר דרב נחמן דיוקא דמתני' קמ"ל מדקתני משנה יתירא לא ידור בחצירו בחנם לאשמעינן דאפי' עומדת לדור בה בחנם אסור. א"נ אתא לאשמעינן רישא דומיא דסיפא דבשהתנה עמו מיירי כמו דלא ישכר ממנו בפחות דמסתמא כשהתנה הוא ה"נ רישא בכה"ג וקמ"ל דבשניהם רבית קצוצה הוי ויוצאה בדיינין. ועיין לקמן עוד מזה: