1
לישן מתניתא מסייע לר' חייא בר' בא וכו'. דיוקא דהאי ש"ס כתבו התוס' בתימא בפ' כל הבשר דף קי"ו ע"ב בהא דמפרש שמואל התם חדא קתני שקיבת שחיטת נכרי נבילה דמאי קמ"ל דקבת נכרי נבילה הא שמעינן מפ"ק במתני' ולא הוי ליה למיתני הכא אלא קיבת נכרי אסורה. ולכ"ע הך רישא קודם חזרה נשנית וכן אמר התם והכא מוסיף לה דרישא דסיפא כשירה שינקה מן הטריפה אסורה נמי כמשנה הראשונה היא והרי סייעתא לדעת הרי"ף והרמב"ם ז"ל בפט"ו ממ"א שפסקו דחלב הקיבה פירשא בעלמא היא וגרסי להמסקנא שם אבל מעמידין בקיבת נבילה ונכרי ובקיבת כשרה שינקה מן הטריפה וכ"ש בקיבת טריפה שינקה מן הכשירה. והרא"ש ז"ל כתב שם וצ"ל לגירסתו דכשרה שינקה מן הטריפה קיבתה אסורה קודם חזרה נשנית ולא משמע כן אלא משמע שנשנו כאחת. ובהדיא קאמר הכא כדברי הרי"ף והרמב"ם והגאונים ז"ל: