בתי הלא אבקש לך, ר"ל כבר כלו ג' חדשי הבחנה ועתה הלא עלי מוטל לבקש לך מנוח דהיינו שיהיה לך בעל כמ"ש ומצאן מנוחה אשה בבית אישה, אשר ייטב לך, שלפעמים תמצא מנוח בבית בעלה אבל לא ייטב לה אם בעלה בלתי שומר תורה ומצוה שאז לא ייטב לה בטוב הנפשי, כמ"ש חז"ל בהאשה שנשאת למוכסין והיתה קושרת קשרי מוכסין על ידו, ואני אבקש שייטב לך במנוחה הזאת בטוב האמתי: My daughter, I will not ask you, RL have already been three months of distinction, and now it is not incumbent upon me to ask you to rest. That is, you shall have a husband as it is written, "And rest is a woman in the house of a woman, who is better for you. A Torah observant and a mitzva that would not be better for her in the spiritual well, as Chazal says in the woman who bore the mukhsin and who tied the knot with him, and I will ask you to be better off in this rest in the true good: