בעשותה וכולי: כבר בארנו (בסימן רעח) שמה שכתוב "נפש אחת..בעשותה" הם שלשה מעוטים. מאחד ממעט יחיד שעשה בהוראת בית דין, ומשנים ממעט שנים שעשו מלאכה. וכמו שפרשתי שם דאחד ממעט זה עוקר וזה מניח ואחד ממעט שנים אוחזים במלגז. וזה באר פה. [במשנה ח'] באר מיעוט אחד "בעשותה" התולה בעצמו חייב וכולי וכנ"ל ריש פרקין. ומהשנים האחרים ממעט שנים שעשו מלאכה שבאר פה. ועיקר המיעוט מן "נפש אחת" כי מיעוט "בעשותה" כבר נדרש (למעלה שם). והנה במקום שאחד לבדו לא יכול לעשות המלאכה ועשו שנים – לר' יהודה חייב ולר' שמעון פטור. ובאר בגמרא שבת (דף צג.) לגירסת רש"י דר' שמעון לטעמיה דסבירא ליה יחיד שעשה בהוראת בית דין חייב ולא צריך למעט העושה על פי בית דין וסבירא ליה דמיעוט שלישי ממעט זה אינו יכול וזה אינו יכול. ומה שאמר מצות ה' ולא מצות המלך התבאר למעלה (סימן קצג). ומה שאמר מצות האמורות בעדה וכולי התבאר למעלה (סימן קצו וסימן רסא). ומה שאמר "ממצות" – ולא כל מצות התבאר למעלה (סימן קצד). ומה שאמר "ואשם" – מלמד שמביא אשם תלוי התבאר למעלה (סימן רסב).
מה שאמר "או הודע אליו" – ולא שיאמרו לו אחרים התבאר (בסימן רסג).