1
מכל מצות ה' וכולי: מה שכתב בספרא לא מצות המלך התבאר למעלה (סימן קצג). ומה שכתב מצות האמורות במשיח וכולי התבאר למעלה (סימן קצו) בסופו, שמה שחזר ד' פעמים "מצות השם" בא למנין ללמוד ממנו שבע זוגות של מיני מצות, עיי"ש באורך. ומה שכתב מכל מצות וכולי פרט לשמיעת קול וכולי התבאר למעלה (סימן קצד). ומה שכתב "בשגגה" – מלמד שמביא על שגגת מעשה התבאר למעלה (סימן קצב) שמה שכתב בנשיא "בשגגה" ולא סמך עצמו על מה שכתב בדיבור הכולל "נפש כי תחטא בשגגה" בא לפרט ההבדל בין הנשיא שצריך דוקא שגגת מעשה ובין משיח וצבור שתלוי בשגיאת הוראה; שזה ההבדל המדויק בין שגה ושגג, עיי"ש.