1
זאת תורת האשם: כבר בארנו למעלה (סימן כד) שכל מקום שאומר "זאת תורת" מכניס דברים רבים תחת תורה אחת וכלל אחד. וכן פה בא לרבות שכל האשמות יש להם דין המבואר פה ובא לרבות אשם מצורע דכתיב ביה (מצורע כח) "כי כחטאת האשם הוא" לרבות שטעון מתן דמים ואימורין לגבי מזבח לפי שיצא לידון בדבר החדש הוצרך הכתוב להחזירו לכללו (כמ"ת ביבמות דף ז ובזבחים דף מט). ויש לטעות שפירושו שהאשם הזה כחטאת לענין שינתן דמו למעלה. לכן אמר שבזה תורה אחת לכל האשמות שאת דמו יזרק על המזבח סביב, וכבר בארתי (ויקרא סימן מב) שכל מקום שנזכר 'זריקה סביב' הוא למטה, עיי"ש. ודרוש זה הוכפל בספרא מצורע (פרק ג מ"א). ומה שאמר "זאת תורת האשם" לבית עולמים וכולי – נתבאר למעלה (סימן כג).