1
ויקצף על אלעזר ועל איתמר בני אהרן הנותרים לאמר: מה שכתב "בני אהרן" הוא מיותר כמו שבארנו למעלה (סימן מא) באורך. פירשוהו שמה שקצף עליהם ולא על אהרן הוא מצד שהם בניו ובמה שקצף עליהם היה אהרן ממילא בכלל הקצף שהוא העיקר. ומה שכתב "הנותרים" שהוא מיותר גם כן כמ"ש בסימן הנ"ל – בא להוציא את פנחס, שלא היה כהן עדיין עד שהרג לזמרי, ר"ל רק הם נותרו אז בכהונה, לא זולתם מבני אהרן. ומה שכתב "לאמר" – אין פירושו וכזאת וכזאת אמר, כי בהכרח נפלו שם שאלות ותשובות, אם הוציאו לחוץ ואם הביאו הדם פנימה וכמו שיתבאר, ולא היה הדבור כלשון הזה. רק פירושו שנתן להם רשות לאמר תשובה, לבל ייראו שיהיו כמשיבים על דברי משה רבם. וכבר גדרנו מלה זאת בסדר ויקרא (סימן ג).