וכי יותן מים: יש ג' הבדלים בענין זה: (א) זרע המחובר לקרקע - טהור, והבלתי מחובר - טמא. (ב) אם נתן מים - הוכשר לטומאה, ואם נפלו בידי שמים - לא הוכשר. (ג) ההבדל בין אוכלי אדם לאוכלי בהמה. והנה בכתוב "וכי יתן מים על זרע" משמע אף זרע מחובר, ובפסוק "אשר יבא עליו מים" משמע אף בידי שמים. וכן במה שכתב "וכי יתן מים על זרע" משמע אף אוכלי בהמה, אך שאם כן יהיה הכל טמא. והכתוב האחד הבדיל ד"אשר יזרע טהור" ורק "כי יותן" דומיא ד"כי יתן" בידי אדם ורק "מכל האוכל" שהוא המיוחד למאכל אדם (כמ"ש בספרא למעלה). ובהכרח לחלק החלוקים הנ"ל. זה כוונת הספרא בשטחיותו. וגם יאמר שאם נאמר דהמחוברים לקרקע טמא והמים שנפל בידי שמים מכשירים ואוכלי בהמה טמא – יהיה הכל טמא, דאין לך תבואה שלא ירד הגשם עליו במחובר והוכשר לקבל טומאה ואין לך תלושין שלא היו מחוברים ואין לך אוכלי אדם שאינם ראוים למאכל בהמה.