לא,
• ו) עוד טבוע בנפש האדם לאמת שלא יגרע מצדיק עיניו, שהשגחת ה' הפרטית נמצאת תמיד עם הצדיק ולא תסור ממנו רגע, שהשגחה נמשכת לפי המעשה, וכפי שיוסיף בצדקותיו ודבקותו בה' כן יחולו בו עיני ההשגחה על כל פרטי פעולותיו, אולם מן ההשגחה הזאת המתמדת יסתבב ענין הנסיון הנזכר, שאחר שישגיח ה' על כל פרטי פעולת הצדיק כמי שמשגיח על בנו יחידו אשר אהבו אהבת נפש, כן יוסיף לבחון ולנסות את צדקותיו על כל הצדדים, ויבחנהו במצרף הבחינה עד כמה תגיע שלימותו ועד כמה יעלהו מעלה מעלה, ומזה נתהוה ענין הנסיון, כי יצוייר לפעמים ואת מלכים לכסא ויושיבם לנצח ויגבהו, שבאם ינשא את הצדיק לשבת על כסא הגדולה את מלכים בגדולה וממשלה, ישבו לנצח בצדקתם, ויגבהו תמיד מעלה מעלה, כי יגבה לבם בדרכי ה', ויהיו תמימים ויתהלכו מחיל אל חיל, ויהיו מעבדיו ואוהביו, ובכל זה יצוייר כי. The sixth Form, and for Elihu’s purposes the most relevant one, is that Providence is ever attendant upon the righteous, not turning from him even for a moment. Moreover, Providence is drawn by the deed and so the more the person perseveres in his righteousness and devotion to God, the more closely Providence marks him and everything he does. God watches over the righteous as a father does over an only beloved son, tempering him with tests and trials, that he might fulfill his true potential. This program of examination may involve his elevation to the greatest heights, even kingship, or his reduction to the very lowest depths. The righteous person’s true mettle will be revealed by the way he reacts to the fortune or misfortune that befalls him.