לא,
• ד) גם דעה זו טבועה בנפש האדם, שה' לא יחיה רשע, שאחר שהדעה טבועה בנפש שה' הוא מקור הטוב, בהכרח שונא את הרע, וא"א שהרע ימצא מאתו חיות וקיום, שזה דבר הסותר אל האמת הטבוע בנפש, This follows from the Idea embedded in the soul that God is the source of good and so He must hate evil. Consequently, the wicked cannot possibly expect any sustenance or support from Him.
• ה) טבוע בנפש האדם שמשפט עניים יתן, כי אחר שדעה טבוע בנפש שלא ימצא חסרון בחק ה' שהוא בתכלית השלמות, אם נאמר שלא יתן להעניים משפט על ענינם הוא עול בחקו, והוא חסרון כי חלילה לאל מרשע ושדי מעול: This follows from the Idea embedded in the soul that His Statute, which is the ultimate of perfection, is without fault. To assert that that He does not give justice to the poor is to impute an iniquity in His Statute and that would be a fault on His part, for it is unthinkable that God would do evil or the Almighty act iniquitously.