ויאמר ה' באר במשל שאחר שחייבה החכמה האלהית שתתקשר הצורה האנושיית הנכבדת מאד בזה החומר העפריי החשוך המביא אותו לכל חסרון והפסד. נתן לה לצורה האנושית יכולת על החומר וממשלה ושלטון עליו עד שתכריחהו ותמנע תאוותיו ותשיבם על מה שאפשר לה מן היושר והשיוי, ומצד זה האיש האלהי אשר ימית את חומרו ויכניע תאוותיו ונפשו תמשל ממשלה עצומה על כל כחותיו, אז גם כח ההעדר שהוא בא מצד החומר אין לו שליטה עליה, והשלם הזה נשמר בהשגחת ה' מכל פגע וחסרון הבא בסבת החומר ורעתו, ולכן שאל ה' אל השטן השמת לבך על עבדי איוב, ר"ל הלא עליו אין לך שום שליטה אחר שהוא עבדי ואין כמהו בארץ. ר"ל שהוא נבדל מן הארץ ועניני החומר לגמרי, בהיותו איש תם וישר וכו', שכ"ז מתגבורת הצורה על החומר וממשלתה עליו: When, in His wisdom, God united 'form' and 'matter' in man, He endowed the 'form' with power and dominion over the 'matter' so that it can suppress the latter's appetites, satisfying them only to the extent that morality and ethics allow. Consequently, a godly person who subjugates his 'matter' and conquers his cravings, and whose soul has absolute rule over all his instincts, will be beyond the rule of the force of extinction.6The soul and Satan struggle for dominion over the body - matter. If the soul is strong enough it can deny Satan power over the body. Such a perfect man would be protected by God's Providence from any physical harm. This is the background to the dialogue between God and Satan. God presents Job as being such a paragon, beyond Satan's reach.